Upprätta eller granska avtal till företag online

Vi hjälper dig upprätta avtal eller granska de avtal du behöver online, oavsett om du är en företagare eller privatperson. Det finns många situationer i livet då du kan behöva hjälp med att upprätta eller granska avtal. Som företagare stöter man ofta på situationer där avtal är nödvändigt. Det är alltid bra att veta vad du skriver under innan du gör det. Eftersom det annars kan leda till långsiktiga och allvarliga konsekvenser.

Upprätta eller granska avtal till företag online

När du skriver på ett avtal och förstår konsekvenserna och innehållet i avtalet, är chansen betydligt mindre att det uppstår problem eller att du känner dig lurad. Vi tycker det är viktigt att du ska känna dig trygg innan du fattar ett beslut och skriver på ett upprättat avtal. Vi arbetar alltid digitalt över telefon och dator och du kan nå oss vart du än befinner dig.

Avtal till privatpersoner

Som privatperson är det vanligt att skriva ett testamente, äktenskapsförord, skuldebrev, samboavtal och fullmakter m.m. Vissa av dessa avtal behöver du endast skriva en gång i livet. Andra avtal kan du behöva skriva fler gånger. Det är viktigt att tänka på att inte vänta för länge med att skriva ett testamente om det är något du tänker göra. Eftersom det blir ogiltigt om du inte undertecknar det vid dina sinnens fulla bruk. Det är vanligt att få sjukdomar som gör att du inte är det, ju äldre du blir.

Om du är företagare är det vanligt att stöta på avtal regelbundet, oavsett vilken bransch det gäller. I vissa fall är det en affär du ska göra med ett annat företag. Exempelvis kanske du ska ta in en ny delägare till ditt aktiebolag. Då behöver du upprätta ett aktieöverlåtelseavtal och kanske även ett aktieägaravtal. I andra fall behöver företag interna avta, såsom anställningsavtal eller avtal som krävs för att du ska uppfylla gällande lagstiftning. Exempel på sådana avtal kan vara nödvändiga GDPR-avtal eller allmänna villkor m.m. När företag gör affärer med andra företag gäller inte samma regelverk, som när ett företag säljer en tjänst/produkt till en konsument (privatperson). Det finns fler skyddsregler för konsumenter än företag. Om du är osäker om något är lagligt eller olagligt, rekommenderar vi alltid dig att ta reda på svar på frågan innan du fattar ett beslut. Exempelvis kan vi hjälpa dig genom hänvisningar till berörda myndigheter, såsom Skatteverket eller Bolagsverket.

Vi kan upprätta avtal och granska avtal

Behöver du hjälp med att upprätta eller granska avtal? Kontakta oss så hjälper vi dig. Vi har fasta priser och samtal med jurist ingår alltid. Du är välkommen att ringa till oss på 08-81 66 33 eller mejla till kontakt@digitalajuristerna.se.