Avtal aktiebolag

Det finns många avtal för aktiebolag. Exempelvis aktieägaravtal, samarbetsavtal, GDPR avtal m.fl. Olika företag har behov av olika avtal som gäller för olika situationer. Mycket beror på på vilken typ av verksamhet det gäller, inom vilken bransch det gäller och vad syftet med avtalet är.

Vi arbetar med att skriva och granska avtal till främst företag och många av våra klienter driver aktiebolag. Arbetet sker på distans via dator och telefon och vi har fasta priser där samtal och genomgång med jurist alltid ingår.

Vår hemsida www.avtaltillföretag.se

På vår hemsida www.avtaltillföretag.se har vi samlat information om olika avtal företag behöver. Vi beskriver avtalen och svarar på vanliga frågor om de olika avtalen.

Vår hemsida www.avtalgdpr.se

På vår hemsida www.avtalgdpr.se har vi sammanställd mycket information om GDPR och GDPR avtal som företag och företagare bör känna till. Vi har samlat informationen inom området GDPR på denna sida, för att det ska vara enklare att hitta svar och information.

Allmänna villkor till aktiebolag

De flesta aktiebolag behöver allmänna villkor, som är ett avtal mellan företaget och dess kunder eller användare. I vissa fall är allmänna villkor publicerade på hemsidan.I andra fall ges de i samband med att en kund köper en produkt/tjänst och accepterar de allmänna villkoren för köpet. I sådana fall utgör de allmänna villkoren en bilaga till huvudavtalet som ingås med kunden. Då ska köpekontaktet hänvisa till de allmänna villkoren.

GDPR avtal till aktiebolag

Det är viktigt att följa GDPR som företagare, oavsett vilken bolagsform det gäller. Datainspektionen är tillsynsmyndigheten i Sverige och de genomför kontroller av företag. Bötesbeloppen för företag som inte följer lagen, är höga, upp till 20 miljoner EURO.

GDPR reglerar hur företag, myndigheter och andra statliga organ ska hantera personuppgifter. Bland annat behöver alla företag, inklusive aktiebolag, ha GDPR avtal och dokument för att följa lagen. GDPR avtalen är exempelvis dataskyddspolicy, personuppgiftsbiträdesavtal, interna rutiner och förteckning m.m. Vi skriver de avtal aktiebolag behöver. Vi skräddarsyr avtalen efter just ditt behov och din specifika situation. Dessutom förklarar vi vad som är viktigt att tänka på för att följa GDPR.

För mer information om GDPR avtal, vänligen besök vår hemsida www.avtalgdpr.se.

Vi skriver avtal åt aktiebolag och andra bolagsformer

Se vår prislista med våra fasta priser på våra vanligaste avtal.

Behöver du hjälp med att upprätta ett specifikt avtal som inte finns med i vår prislista, kontakta oss så hjälper vi dig och ger en prisoffert.

Om du redan har ett avtal som du vill få granskat, mejla det till granskning@digitalajuristerna.se så återkommer vi med en prisoffert.

Du är alltid varmt välkommen att ringa oss på 08-81 66 33.