INFORMATION & TIPS
INOM AVTALSRÄTT

Vi skriver & granskar avtal till främst startups, små- och medelstora företag. Vi arbetar med fasta priser som inkluderar samtal och genomgång med en jurist.

Beställ avtal från:

2000 SEK

exkl. moms

AVTALSRÄTTSLIGA PRINCIPER

En viktig del av avtalsrätten är avtalsrättsliga principer. De står inte uttryckligen i lagtexten men kan ändå vara gällande. Principer är en viktig del av juridiken och finns inom olika rättsområden. Några exempel på allmänna avtalsrättsliga principer är lojalitetsprincipen, avtalsfrihet, avtalsbundenhet och ekvivalensprincipen.

avtalsrättsliga principer information frågor företag digitala juristerna

AVTALSRÄTTSLIGA PRINCIPER

avtalsrättsliga principer information frågor företag digitala juristerna

INFORMATION

Vi samlar information som vi tror kan vara relevant och av intresse för många. Dessutom svarar vi på vanliga frågor och svar inom avtalsrätt. Det är viktigt att följa avtal man ingår och det är därför bra att ha grundläggande kunskaper inom avtalsrätt.

INFORMATION

TIPS INOM AVTALSRÄTT

Vi arbetar enbart med att skriva och granska avtal på distans till fasta priser. Här har vi samlat användbara tips som vi vill dela med oss av och tror att många kan ha nytta av tipsen. Kunskap är något vi värderar högt och vi delar gärna med oss av vår expertis.

tips inom avtalsrätt företag avtal digitala juristerna

TIPS INOM AVTALSRÄTT

tips inom avtalsrätt företag avtal digitala juristerna

STEG 1:
Anlita oss

Beställ ett nytt avtal eller en granskning genom att kontakta oss via formuläret eller ringa oss på 08-81 66 33. När du har berättat om situationen, erbjuder vi dig ett fast pris för hela arbetet. Priset inkluderar samtal och genomgång av avtalet med en jurist. Därefter väljer du om vi ska bli anlitade.

STEG 2:
Arbetet utförs

Arbetet startar efter att du har bekräftat att du vill anlita oss. En jurist skriver eller granskar avtalet och kommer att dela det första utkastet med dig när det är klart. Då kan du läsa igenom det och anteckna eventuella kommentarer, som du och juristen tillsammans går igenom vid en inbokad genomgång.

STEG 3:
Genomgång

Vid den inbokade genomgången, kommer du och juristen att läsa igenom hela avtalet. Du får även möjlighet att ställa frågor. Om du vill, får din avtalspart också delta. I samband med genomgången kommer ni att diskutera ärendet och genomföra eventuella justeringar i avtalet. Därefter blir arbetet slutfört.

Öppet alla dagar 09:00 - 20:00
BESTÄLL AVTAL / KONTAKTA OSS

Vi kommer att besvara ditt meddelande och kontakta dig så snart vi kan.