INFORMATION OCH TIPS OM AVTALSRÄTT TILL FÖRETAG OCH FÖRETAGARE

Vi skriver & granskar avtal till främst startups, små- och medelstora företag. Vi arbetar med fasta priser som inkluderar samtal och genomgång med en jurist.

Beställ avtal från:

2000 SEK

exkl. moms

SAMMANFATTNING AV INFORMATION OM AVTALSRÄTT

Vi har publicerat en sammanfattning av information om avtalsrätt som är bra att läsa igenom innan du fördjupar dig inom specifika områden inom avtalsrätt. Avtalsrätt är ett viktigt område att ha kunskaper inom, särskilt för företagare eftersom de ofta kommer i kontakt med avtal. Därför har vi skapat denna sammanfattning.

AVTALSRÄTTSLIGA PRINCIPER

En viktig del av avtalsrätten är avtalsrättsliga principer. De står inte uttryckligen i lagtexten men kan ändå vara gällande. Principer är en viktig del av juridiken och finns inom olika rättsområden. Några exempel på allmänna avtalsrättsliga principer är lojalitetsprincipen, avtalsfrihet, avtalsbundenhet och ekvivalensprincipen.

Vanliga lagar inom köprätten avtalsrätt affärsjuridik digitala juristerna
Information och tips om avtalsrätt till företag

Vi samlar information som vi tror kan vara relevant och av intresse för många. Dessutom svarar vi på vanliga frågor och svar inom avtalsrätt. Det är viktigt att följa avtal man ingår och det är därför bra att ha grundläggande kunskaper inom avtalsrätt.

Information och tips om avtalsrätt till företag digitala juristerna
TIPS INOM AVTALSRÄTT

Vi arbetar enbart med att skriva och granska avtal på distans till fasta priser. Här har vi samlat användbara tips som vi vill dela med oss av och tror att många kan ha nytta av tipsen. Kunskap är något vi värderar högt och vi delar gärna med oss av vår expertis.

Tillsynsmyndighet för frågor om GDPR digitala juristerna
MER INFORMATION OM AVTAL

För mer information om vanliga avtal till företag, vänligen besök vår hemsida: www.AvtalTillFöretag.se.

Om du vill lära dig mer om GDPR och GDPR avtal, vänligen besök vår hemsida: www.AvtalGDPR.se.

STEG 1:
Anlita oss

Beställ ett nytt avtal eller en granskning genom att kontakta oss via formuläret eller ringa oss på 08-81 66 33. När du har berättat om situationen, erbjuder vi dig ett fast pris för hela arbetet. Priset inkluderar samtal och genomgång av avtalet med en jurist. Därefter väljer du om vi ska bli anlitade.

STEG 2:
Arbetet utförs

Arbetet startar efter att du har bekräftat att du vill anlita oss. En jurist skriver eller granskar avtalet och kommer att dela det första utkastet med dig när det är klart. Då kan du läsa igenom det och anteckna eventuella kommentarer, som du och juristen tillsammans går igenom vid en inbokad genomgång.

STEG 3:
Genomgång

Vid den inbokade genomgången, kommer du och juristen att läsa igenom hela avtalet. Du får även möjlighet att ställa frågor. Om du vill, får din avtalspart också delta. I samband med genomgången kommer ni att diskutera ärendet och genomföra eventuella justeringar i avtalet. Därefter blir arbetet slutfört.

Öppet alla dagar 09:00 - 20:00
BESTÄLL AVTAL / KONTAKTA OSS

Vi kommer att besvara ditt meddelande och kontakta dig så snart vi kan.